Dag 32 - konsten att väntaTillbaka till toppen

Det här är ett beteende jag upptäckt hos mig själv,
och som då troligen även finns hos andra.
När jag blir sugen på något ohälsosamt,
så blir jag lite stressad kan man säga.
Jag måste ha det jag vill snabbtsnabbt!
Dels för att har man ett behov så vill man fylla det,
så snabbtsom möjligt det är väl ganska naturligt.
Och dels för att jag inte vill tänka efter på hur dåligt det är,
för då kommer jag ju inte kunna njuta lika mycket.

Men! Jag ska börja pröva att verkligen säga till mig själv -
varje gång. Att vänta. I 15 minuter exempelvis.
Dricka massa vatten.
Och förhoppningsvis är suget över,
om inte annat så kommer jag ha tänkt igenom om det
verkligen är värt det?

"Chokladen finns några sekunder i munnen
några timmar inuti magen
och sen flera veckor magen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback