zenTillbaka till toppen

Det blev ett till pass idag. Zen - Flod.

Vet inte riktigt vad den träningen har för historia,
men det liknar yoga.
Skillnaden är att det är mer styrka och mindre fokus på strechning
och andning.
Man får stå i olika positioner och hitta styrka och balans i musklerna.
Och så är det väl lite koordinationsträning eftersom man ska göra
precis som instruktören.

Läste lite om det och tydligen finns det någon gren innom buddismen som benämns zen.
Det är lite prat om energi på lektionen men annars inget religiöst så känns endå okej.

Lektionen var 20 min lång.
Det känns bra att göra detta varje dag eftersom det inte är jätteansträngande.
Är nämligen fortfarande en liten smula förkyld.

Senare tror jag att jag kommer använda detta som uppvärmning och avslutning på träningar.
Men jag kommer nog stretcha själv också för det får jag inte som jag vill med zen, än så länge.

Kommentarer
Anonym

Gillar din blogg! :)

2011-01-05 @ 21:19:59 | http://kalorifreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback