kaloricheckTillbaka till toppen

Idag har jag varit ganska duktig måste jag säga:)
Trots att jag inte varit hemma och blivit läskad till både höger och vänster så har jag klarat mig.
Jag kollade upp mitt kaloribehov på en dag HÄR och det var endast 1470 kcal (!)
Det är ju jättelite! Jag trodde att jag kunde äta typ 1800 och gå ner i vikt!
Om man äter under 1300 ställer sig kroppen in på svält hag jag hört.
Det är inte alls stor marginal jag har.. ska försöka äta 1400 kalorier per dag nu i alla fall.

frukost 200
mellis 200
lunch 300
mellis 300
mellis 200
kvällsmat 200


Kommentarer
sara

Men hallå, den där tabellen vet ju inte hur mycket du gör av med varje dag. Du måste ju räkna in din träning i det hela.

2011-03-20 @ 22:07:10
Anonym

det är vid noll ansträngning som det är ditt kaloribehov, dvs om du sitter ner hela dagen och gör iprincip ingenting - vilket inte är fallet ;) så jag tror att du har liiite mer att ta på iallafall haha!

2011-03-20 @ 22:11:18
cilla

äre så? Jag trodde att det gällde normalt rörelsemönster under en dag typ. haha:) får kolla upp lite till

2011-03-21 @ 07:35:33 | http://iwillnotbethefatone.blogg.se/
Emma W

Svältläget är en myt! Har man kaloriunderskott så går man ner, så är det bara. Om man nu inte är sjuk eller så.

2011-03-21 @ 20:07:39
cilla

så du menar att kroppen inte lägger på sig fett snabbare om man gått ner snabbt och sen inte orkar äta hälsosamt längre utan går tillbaka till sina gamla vanor? Jag älskar den tanken! Du hade en respektingivande hotmail så vill gärna tro dig :) ska kolla runt på även detta! Ps. såg på sidan att ni har rätt - den var för en person som gör av med 0 kcal

2011-03-21 @ 21:24:41 | http://iwillnotbethefatone.blogg.se/
Emma W

Citerar från ett forum:

"Det finns INGA undersökningar som lyckats bevisa att något "svältläge" existerar. Extrema, individuella undantag finns säkert och sjuka kroppar beter sig inte normalt förstås, men för en normal, frisk människa så existerar inte "svältläget" som gör att man inte går ner trots att man ligger på kaloriunderskott. "



Jag har själv inte döstor koll, men om det vore så vi funkade, borde ju människor i lägre grad ta skada av just brist på mat, svält och näringsbrist, tycker man?



http://marcusblohm.wordpress.com/2010/09/21/myten-om-%E2%80%9Dsvaltlaget%E2%80%9D/

2011-03-22 @ 15:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback