tips och trixTillbaka till toppen




image srs milk/signe


just nu funkar det för mig, därför vill jag skriva upp vad jag tror gör
att det funkar just nu
(detta r sånt man absolut hatar att läsa när det går dåligt, nån som tror dom är bäst och hittat "nyckeln" haha)
menmen vem vet vad för visdom som kan komma ur detta.

1. Jag åkte till en ny miljö med nya människor=
Det var lättare att skaffa nya vanor, blev en större markering för nystarten.
Man var kring nya msk vilket gjorde att jag kunde få vara en hälsosam person utan att de
tyckte att det var konstigt.
Om man inte kan resa iväg så tror ja att de är bra att säga till folk runtom att man faktiskt försöker
förändra sina vanor - långsiktigt.

2. Jag hittade en diet som fungerade för mig. Att räkna kalorier tror jag faktiskt på ett speciellt sätt passar människor som gillar matte i skolan, naturkunskap. Kcal ut kcal in, hårda fakta liksom. Här har du 1000kcal spendera dem bäst du vill. LCFH Kanske mer passar impulsiva personer som pluggade estet i gymnasiet. typ. de som gillade religion och samhäll kanske borde köra på raw food. ni fattar. det handlar faktiskt om personlighet eftersom det är en livsstil man ska anamma.

3. Jag var i ett land där det är fult att vara smal. Kalla mig galen, men jag tror att det hjälpte mig på något sätt. Folk påpekade helatiden: va lite du äter du kommer bli smal, ful och dö - så sa de inte men det stuket.

4. Jag kände att det räckte. Jag kände mig, efter ett tag, nöjd. Jag kände: nu är jag snygg. om jag stannade såhär föralltid skulle jag älska det. Det självförstoendet att jag kunde säga: jag är smal. Att jag identifierar mig som en smal människa gjorde att jag ville leva som en smal människa. Jag lekte att jag var "en av dem".
(Haha låter knäppt men jag är väl de då)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback