Det här med viktTillbaka till toppen

Jag är rädd att jag går ner alldeles för snabbt!
Tänk om jag går ner ett kilo i veckan det känns inte alls
hälsosamt.
Någon som vet hur det ligger till?
Ställde mig på vågen i morse och då vägde jag 63 kilo med kläder.
Men annars brukar jag väga mig på kvällen och då kanske man
väger mer naturligt..

Min plan är alltså att gå ner ett kilo i månaden,
och nu har jag kanske gått ner 2 på drygt en vecka.

Jag blir rädd eftersom det känns som att om jag går
ner för snabbt så ställer sig kroppen in på svält,
och då om jag skulle äta mer någon dag
så förvandlas allt till fett!

Men jag äter nästan exakt som jag gjorde innan!
Bara dricker mer vatten, lite mindre portioner
och har minskat på sötsaker,
och äter och dricker mer fettsnåla
mejeriprodukter.
Och så har jag ju börjat träna så smått...

Det lär inte hålla i sig särskillt länge denna snabba
viktnedgång.
Men jag vågar inte börja äta mer nu för då kanske
jag går upp jättesnabbt istället.

Nån som kan ge något råd?

Kommentarer
Sara

Du kan nog ta det lugnt. Det är mycket vattenvikt som du kan bli av med i början och sen går det långsammare. Vad bra du är! :D

2011-01-09 @ 14:35:36 | http://sarawestbom.tumblr.com/
Anonym

Ja det var nått sånt jag misstänkte! Okej skönt att höra. Tack!! (förstod inte hur man kommenterar på din blogg, som var väldigt fin förresten)

2011-01-09 @ 20:02:29 | http://iwillnotbethefatone.blogg.se/
Camilla

Jag hade minskat på kolhydrater för protiener. Om du nu har börjat träna så behöver din kropp mycket protien för att kunna återhämta sig :)

2011-01-10 @ 06:18:16 | http://gloorious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback