dansrecensionTillbaka till toppen

Åh!

Just nu känns hela min kropp avdommnad.
Den har jobbat hårt idag!
Har verkligen saknat och nästan glömt denna känslan!

Har dansat:
LATIN (Cha-cha, rumba, samba och jive)

Det var inte min grej. Kanske rumba. Det är elegant och fint. Men resten näe..
Sen att läraren oönskat gav ut en lektion i takt och rytm
gjorde tyvärr att vi fick klappa händerna
den mesta av tiden :(

Efter det dansade jag HOUSE

Det var sjuukt jobbigt och riktigt roligt!
Älskar house för det känns som man är ute på en klubb.
Det är alltså dans till house/techno musik.
Mycket fokus på ben och att överkroppen
ska lutas fram och bak, snabbt!
rekomenderas!

Sen var det DANCEHALL

Inte heller riktigt min grej, pga att jag gillar mitt huvud.
Man ska nämligen vispa runt med det och slänga med håret.
Tycker så synd om mitt stackars huvud!
Nej, när jag dansar vill jag röra kroppen,
inte att huvudet ska stå i centrum.

Efter det var det SALSA

And my friends Im in love.
Jag älskar den dansstilen!
Den är rolig, sensuell, elegant.
Kanske inte jättekrävande fysiskt
i början men åh vad jag skulle vilja
kunna dansa salsa!

Så jag kommer börja dansa salsa!
:D:D:D:D:D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback