Dag 5 - the sweetsTillbaka till toppen

Om du som jag gillar att äta sötsaker...

STOP exakt där!

Många ser sig själv som "personer som älskar choklad"
"chokladätare"
"jag är en chipsälskare"
osv
Men det är inte vad du är först och främst!
först och främst är du en hälsosam person
som vill ge sin kropp det bästa!
Och ja, då och då tar du en chokladbit för att det inte är helt fel.
Vad jag försöker komma fram till är hur viktig attityden är.
Om man ser på sig själv som någon som absolut måste
äta tex lakrits om någon ställer fram det eller om det finns hemma
så är det mycket svårare att ändra sitt beteende!
Se dig som en stark och hälsosam persom!

Tillåt dig själv en viss mängd. Jag tänker inte säga vilken mängd.
Utå från dig själv och sätt en gräns som är något under den du ligger på just nu!
om du tex alltid tar dessert två gånger, så ta endast en gång!
Om du tormalt sätt tar en hel rad marabou åt gången,
ta en bit i taget!
Njut lite mer, ät lite mindre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback