Dag 4 - att göra små förändringarTillbaka till toppen

Jag tror alltså på att göra små ändringar, som bara knappt känns som förluster.
Nu kommer jag använda mig av exemplet mejeriprodukter.

Tänk över vad du äter/dricker för mejeriprodukter.
Fettet i mejeriprodukter är inte det hälsosamma slags fettet.
Det är viktigt när man är barn, men inte för vuxna/ungdomar.

Mjölk - 30% av mjölkdrickarna dricker Röd mjölk  (3%fett) Om man byter ut den till Grön mjölk (1,5%) så gör det stor skillnad på ett år! I början kan man känna skillnad i smak, men man vänjer sig snabbt. De flest dricker grön mjölk, men byter man till blå så gör även detta stor skillnad! Personligen tycker jag blå mjölk är godast eftersom det inte smakar lika mycket som ko...

Ost - Om du t.ex. brukar äta två ostsmörgåsar på morgonen, lägg istället keso på ena, och behåll ost på den andra. På ett år kommer detta göra stor skillnad! Keso brukar innehålla 4% fett, till skillnad mot ost som normalt sätt innehåller runt 20%. En smörgås med keso och tomat är alltså en riktigt bra grej! Mättande och näringsrikt! Om du inte tycker om keso så kommer du lära dig att tycka om det. Men om du fullkomligt vägrar äta keso pga någon störning från barndommen, så byt ut din ost mot en med lägre fetthalt!!

Har ni fler exempel gällande mejeriprodukter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback