Dag 18 - HIIT (High Intensity Intervall training)Tillbaka till toppen

Detta är en annan typ av intervallträning är jag pratat om innan,
man kan köra nedstående klipp tre gånger på samma dag.
Själva principen är att man ska göra något väldigt jobbigt under ca 20 sek,
sen vila i 10 sek.
Och göra om detta i tio minuter.
Fast med andra längre pauser också.
Medicinbollen är alltså inte livsnödvändig, man kan ta händerna mot golvet.
Och armhävningarna kan göras på knäna!
Det är väldigt jobbigt - men.
Det är inte så tidskrävande!!!
ALLA har tid med detta!
Det gäller bara att ha motivationen,
och respekten för sig själv att fortsätta hålla ut.
Jag tror att de flesta under träningar gör kanske högst 80%
av sin faktiska förmåga.
Speciellt under höstterminen så fick jag lära mig
hur mycket min kropp faktiskt klarar av!
Det finns en gräns bortom "nu känner jag att jag inte orkar och vill längre".
Tänk om det gällde livet, skulle du inte fortsatt då?
Om ja, varför fortsätter du inte trots att du har förmågan?
Sen är det självklart att alla inte har exakt samma förmåga,
men om man känner sig underlägsen andra helatiden,
så tror jag det minskar chanserna för att man förstår
vad man kan uppnå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback