Kloka bloggläsareTillbaka till toppen

gisses vad skäll jag fått:)
Härmed höjer jag min målvikt till 53 kilo!
Det är ett kilo i månaden detta året.
Det kanske ni fortfarande tycker är för mycket,
men jag försäkrar er att jag absolut inte kommer svälta mig!
Anorektiker blir man om man försöker svälta sig själv!
Jag kommer göra små skillnader i mina matvanor,
som jag hoppas och tror kommer leda till en hälsosammare kropp
i kombination med träning, (men träna har jag alltid hållt på med utom på vinter och sommarlov
eftersom jag dansar och lektionerna upphör då.)
Om jag börjar märka att jag blir smalare än vad som är hälsosamt
så kommer jag sluta med mina små ändringar!

Men det är också så att alla som är 171 cm är inte som friskast vid en bestämd vikt,
endel mår som bäst vid 65, andra vid 55. Det beror på gener, hur kroppen är uppbyggd osv. Det är därför jag skrev förut i kommentarerna att BMI självklart inte är ett perfekt mått på hälsa!

Tack för att ni tar er tid att skriva till mig! Pusspuss!!




Kommentarer
sarah

Hoppas att du får en fin nyårsafton !!<3

2011-01-01 @ 02:16:43 | http://bloggparken.se/sarah
Anonym

Om du är 171 cm lång så borde du kanske inte försöka gå ner i vikt mer än till 61 kg.. har hört att man typ skall väga 110 kg mindre än hur lång man är i cm.. om du förstår alltå.



53 kanske är för lågt för dig.

2011-01-01 @ 14:49:57
stephanie

jag förstår vad du menar! Det där är en ungefärlig räknemetod för att få fram en rimlig vikt. Men jag tror att jag kommer vara hälsosam när jag väger 55:) Min bror väger 55, är lika lång som mig och ser väldigt hälsosam ut. vi får smala muskler i vår familj!

2011-01-01 @ 15:18:30 | http://iwillnotbethefatone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback